Modernizace vrátku EVM5 – vykládka vagonů s palivem
Modernizace a rekonstrukce starého vrátku EVM5 na vykládce vagonů s palivem (rok výroby 1965).
Rozběh a rychlost navíjení řízené měničem frekvence
Byl použit stávající lanový buben s řadičem lana, stávající ozubené kolo, nosný rám.
Nově instalováno:
- brzdový elektromotor SIEMENS,
- převodovka SEW, zubová spojka TRANSFLUID,
- ložiska a ložiskové domky, hřídel s novým pastorkem,
- konstrukce pro uložení pohonné jednotky
Výkon elektromotoru: 18,5 kW, ovládání pomocí FM
Jmenovitá tažná síla v laně 50 kN
Zajímavost:
Byl použit stávající ozubený věnec a nově vyrobený ozubený pastorek.
Nutná úprava zubů ozubeného věnce tak, aby mohl věnec pracovat s novým pastorkem (ruční práce).