Rekonstrukce pohonů zauhlovacích pásů T2 a T3
Energetika Třinec a.s.
Zauhlovací dopravní pás T2:
Reverzní pás se dvěma pohonnými jednotkami, nedostatečný výkon
Stávající pohon:
- Výkon 11 kW, patkový elektromotor i převodovka
- Spojení pomocí pružných spojek
- Složité řešení pohonu
Nový pohon:
- Přírubový elektromotor výkon 15 kW
- Patková převodovka se vstupní přírubou
- Výrazné zjednodušení pohonu
Zauhlovací dopravní pás T3:
Šikmý pás s bubnovou brzdou.
Stávající pohon:
- Výkon 40 kW, patkový elektromotor i převodovka, bubnová brzda
- Tvrdý rozběh, cca 40 let starý a poruchový pohon
- Bez použití zařízení pro pozvolný rozběh pásu
Nový pohon:
- Patkový elektromotor výkon 45 kW + převodovka + bubnová brzda
- Převodovka je vybavena zařízením pro zamezení zpětného chodu -BackStop
- Pozvolný rozběh elektromotoru je řešen pomocí softstartéru
- Šikmý pás – použita dvě zařízení pro zamezení zpětného chodu: bubnová brzda a BackStop